Civic Type R

Kun kierrosluku nousee, moottori ärjyy

Se aiheuttaa kylmiä väreitä. Ja saa sydämen hakkaamaan. Uusi Civic Type R on tiekäyttöön kesytetty kilpa-auto.

Ennätysten lyöjä

Katso, kun Type R ajaa Nürburgringin radan aikaan 7 min 50 s.

Scroll

Tarkkuutta ja intohimoa

Civic Type R:ssä yhdistyy ärhäkkä muotoilu ja täydelliset tekniset ratkaisut. Tämä ajattelutapa on legendaarisen automme perusta.

Sivukuva Type R -mallista

Moottori

i-VTEC TURBO -moottori

Värit

5 värivaihtoehtoa

Civic Type R − kilpailu verissä

Civic Type R -mallissa suorituskyky on kaikki kaikessa.

Viisi vuotta kestäneen kehitystyön jälkeen olemme saaneet valmiiksi uusimman Hondan, jolla on kunnia kantaa maineensa veroista Type R -logoa. Odotettavissa on lisäannos adrenaliinia. Type R on jo lyönyt Nürburgringin radan nopeimman etuvetoisen tuotannossa olevan auton ennätyksen.

Intohimona kilpailu

Type R tuo kilpa-auton tuntuman katuautoihin.

Takakuva Civic Type R:n spoilerista

Type R -malleilla on aina ollut erityinen asema Hondan mallistossa. Vuonna 1992 Honda rakensi Formula 1 -menestyksen innoittamana ensimmäisen Type R -mallinsa, NSX-R:n. Mallin menestys oli alkusysäys kokonaiselle urheilullisten Honda-autojen mallistolle.

Suorituskyvyn merkki

Vain neljä Honda-mallia on viimeistelty tunnetulla Type R -logolla: NSX, Accord, Integra ja Civic. Jokainen näistä autoista asetti suorituskyvylle uudet rajat. Malliston uusin valioyksilö on kuitenkin äärimmäisin  Type R -auto koko niiden 22-vuotisen kehityshistorian aikana.

Etukuva Civic Type R -mallista
Formula 1 -auto kilparadalla

Honda on palannut Formula 1 -sarjaan kaudella 2015.